fredag den 6. maj 2016

Ugens krea #1

Som jeg skrev om i dette indlæg, så vil jeg gerne lave et krea indlæg om ugen, hver fredag. Hvorfor lige fredag? Fordi fredag rimer på fridag - en dag hvor jeg lige kan eller rettere skal lære at lægge mor-kasketten fra mig og gøre de ting, jeg har lyst til. Og det er altså ikke vasketøj, oprydning og deslige.

Jeg elsker at være kreativ, jeg elsker at skabe, og jeg savner det så meget, at det gør ondt! Når jeg ikke får prioriteret at være kreativ, så bliver jeg sur og trist og kropumulig at være sammen med. Som en løve i et bur, som en ryger uden smøger. Jeg bliver rastløs. Det skal ændres! Jeg vil - VIL - have tid til de kreative sysler i mit liv.

Som det er lige nu og har været i meget lang tid, så køber jeg garn og stof og samler til kæmpe bunker. Mit hoved flyder over med idéer. Jeg finder DIYs på nettet og tænker: Det skal jeg lave. Det ser sjovt/fint/nemt ud. Men jeg får det aldrig lavet. Så derfor tænker jeg, at jeg skal blive bedre til at planlægge min kreatid, fx skal jeg give mig selv nogle konkrete opgaver. Og jeg skal skrive om det her, for så forpligter det jo... Idéerne skal ud, og bunkerne skal omsættes til lækre trøjer, tasker og tøj til mig og mine unger.

Mit hækleprojekt for den kommende weekend/uge bliver denne taske, som jeg har spottet på bloggen Kreamania.dk. Jeg har også valgt den samme gule farve. For den er så fin og smager af sommer. Peruvian Highland Wool i farven 223. Købt hos Rasmilla Garn & Strik her på Amager.

Så håber jeg bare, at jeg kan finde den hank, som jeg på et tidspunkt klippede af en lædertaske, inden den blev kasseret. Med mindre den er blevet smidt ud i et anfald af oprydningsiver. I hope not!

Jeg glæder mig så meget til at komme i gang. Og forhåbentlig kan jeg næste fredag stolt vise den frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...