tirsdag den 3. maj 2016

Tøhø, det gik da supergodt med den plan

Af en eller anden grund har jeg tit et lille stykke omkvæd kørende på repeat i hovedet: "Så gik der tid med det. Vi fik noget at bruge tiden til." Sangen handler vist om et forlist forhold, men for pokker hvor den også rammer plet i mit frustreret liv som husmor! For sådan føles mit liv ofte. Desværre. Så gik der tid med det. Tid med de kedelig ting. Med opvask, vasketøj, indkøb, rengøring. Ting jeg egentlig ikke gider. Argh! Gad vide om andre også har det sådan med voksenlivets pligter, eller hvad vi nu skal kalde det.

Jeg kan ikke huske, at jeg sagde ja til denne arbejdslejr. Hvornår var det lige, jeg sagde ja til at skulle være hende den kedelige og ansvarlige, som gør rent og vasker tøj i stedet for at gå til koncert eller i biografen? Var det, da jeg fik børn?

Jeg savner at have tid til at gøre de ting, som gør mig glad. Fx at være kreativ. Det er godt nok længe siden, jeg har haft symaskinerne fremme. Jeg har stadigvæk ikke fået færdiggjort den sparkedragt, jeg strikkede til Freja, FØR hun blev født. Nu bliver hun snart seks måneder og kan sikkert ikke passe den mere.

Jeg savner tid til at være sammen med ungerne - ender for ofte med at være trælsemor, som liiige skal sætte vasketøj over/hænge tøj op/lægge tøj sammen og på plads eller  liiiige skal fylde/tømme opvaskeren, før jeg kan læse en bog/spille et spil eller bare sætte mig ned og spise sammen med dem. Sådan skal det ikke være. Det gider jeg ikke. Det orker jeg ikke. Derfor er vi begyndt at kigge på, hvordan vi kan ændre vores liv. Som i virkelig "ændre vores liv".

Men at flytte væk fra byen og ud på landet (næsten da) har så vist sig heller ikke at være så lige til. Men håbet er jo lysegrønt, drømmen er levende, og jeg har egentlig fundet noget, jeg virkelig ønsker og gerne vil kæmpe for.

Så den der plan for blogindlæg, jeg lavede for snart tre måneder siden (tøhø). Den giver jeg ikke op på. Den bliver bare lige udvidet med indlæg om flytning, huskøb kontra husbyg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...